Titel | Integrating Digital Media Into Schools: A Research to Practitioner Approach within Regional School Networks |
Publication Type | Conference Proceedings |
Year of Publication | 2019 |
Authors | Gageik, L |
Conference Name | Society for Information Technology & Teacher Education International Conference |
Pagination | 847-851 |
Publisher | Association for the Advancement of Computing in Education (AACE) |
Location | Las Vegas |
ISBN Number | 978-1-939797-37-7 |
Keywords | Dokumentenanalyse, Gelingensbedingungen, Gestaltungsorientierung, Medienintegration, Schulnetzwerk |
Abstract | In this conceptual paper the relevancy for organizational and staff development when integrating information technology into schools will be discussed. The overall question is how integrating information technology works successfully and which means prove to be efficient in a general basis to be applicable to varying educational contexts. |
Vollständiger Text |
Recent Publications
- Eine qualitative Bewertung der Stärken und Schwächen deutschsprachiger Erklärvideos im Pflegebereich
- Using Augmented Reality for Teaching - A Hands-on Seminar Concept to Enhance Acceptance in Future Teachers
- What the Amazon can’t deliver: Lessons learned from Virtual Reality-based sustainability education
- The Virtual Painting Shop: Investigating the Effects of Interaction Techniques in Virtual Reality
- Curriculumsentwicklung als Antrieb für die Digitalisierung: Ein Blick auf bildungspolitische Überlegungen im internationalen Kontext
- Künstliche Intelligenz im Kontext von Kompetenzen, Prüfungen und Lehr-Lern-Methoden. Alte und neue Gestaltungsfragen
- Vom Pixel zur Präsenz–Rückblick auf das JFMH 2023 an der Universität Duisburg-Essen